Thursday, June 7, 2007

film och firat


Jag och axel var och köpte film på fiskmarknaden i lördags, brända dvs´s för ynka 15 kr. snart e det nog dax för en vända till där för jag har snart sett dem allihop. igår såg jag och maiju "copying beethoven" som är ett hollywood försök till en ny amadeus. en lite överspelande ed harris gör ett ganska bra porträtt av denna snuskhummer till kompositör. filmen e rätt intressant, men ur ett historiskt perspektiv vet i tusan. de som gillar filmer om kända musiker kommer nog gilla även denna, man får mycket beethoven på köpet liksom. den andra filmen, "hollywoodland" var betydligt bättre. Riktigt bra, måste jag medge. jag som redan innan var lite adrian brody frälst, blir redan första minuten fast trots att han inte spelar uber sympatisk. de andra skådisarna e grymma de med, inte en enda jag inte tyckte gjorde bra ifrån sig. tom ben affleck som har en stor roll, är riktigt bra (!). jag gillar den ganska sköna lunken i filmen, och 50tals stilen på allt och alla. gå och se säger jag bara. i övrigt har vardagen sin stilla gång här i istanbul (om man nu kan kalla istanbul för stilla?). I tisdags var jag, axel och firat ute och cruisade med hans audi i lyxkvarteren. han e en bra grabb firat, dessutom e det juste att ha en kompis som kommer härifrån som kan visa en runt lite i kvarter man inte känner till. lyxkvarteren var förövrigt istanbuls östermalm, fast i en mer plastig variant. överallt lyxbilar, flådiga pooler, plus en lång strand mitt i centrum. kände mig förövrigt som hemma när vi åkte på motorväg, i en audi, med regnet smattrande på rutan. precis som i sverige ju, hehe.

No comments: