Saturday, June 9, 2007

ritim



här på bilderna kan man ana min nya frisyr. bakom den ligger ett en å en halvtimmes långt besök hos frisören. pga av ett smärre missförstånd klippte frisören av mig typ allt hår i min nacke, efteråt kändes det aningen tomt och det såg ungefär ut som två frisyrer i en och samma; en framre och en bakre liksom. då jag försökte förklara för honom att "jag vill ha det ungefär såhär å såhär" svarade han helt drygt med "I am a hair sculpturer!" och fortsatte att klippa(?). hans assistent hade funktionen av en hårklämma under stora delar av tiden, han höll helt enkelt uppe mitt hår medan den andre klippte (snacka om ineffektivt). idag har jag hängt på mitt favoritfik i cihangir, ätit deras falafel och försökt plugga. det har gått mindre bra. jag hittade ett par billiga stretchjeans i blått på en outlet oxå, jag var bara tvungen att köpa dem. detta trots att jag försökt vara bestämd på att inte shoppa nåt mer. ja, det e svårt att låta bli när det e billigt. jag tröstar mig med att jag kommer tjäna pengar i sommar och inte ha tid att spendera dem. bilderna är ifrån ritim, vårat stammisställe på nevizade. det är ett enkelt hak, en grym terass och dansgolv i det fria. inte så tokigt.

4 comments:

Anonymous said...

Hej där, jag gillar din korta frisyr ,åtminstone framifrån/Mor från Uppsala

Anonymous said...

Hej igen,
Vi ses ju snart och det ska bli såå kul. Vill du att jag tar med t.ex den orangefärgade klänningen? eller blått linne? sommarkläder som du lämnade hemma?När kommer du sedan hem till Uppsala? Sklulle du kuna vara kattvakt under någon vecka i juli? Kram E.

Sara said...

hejhej. jag tror inte du behöver ta med kläder. jag har köpt på mig så mkt nytt här. jag e gärna kattvakt. kanske kan felix bo hos oss ett tag? jag kommer till sverige den 2:a juli på kvällen. kram

mati said...

glad midsommar!