Wednesday, June 27, 2007

semester

jag vet att jag inte sakrivit pa ett bra tag. sedan jag fick ledigt ifran universitetet har jag semestrat och inte spenderat lika mkt tid framför datorn. jag har hunnit med en vecka i frankrike (i huset i le luquet) och nu har jag besök av hanna och tamara fran sverige. vi ar för narvarande pa marmaraön för att svalka oss en aning ifran den sjuka varmen (ca 40 grader). idag akte vi till en narliggande by, vi skulle ta bussen men eftersom den aldrig dök upp fick vi lift av en gubbe och ett gang damer. vi hittade sa smaningom en fin avlagsen strand dar det luktade lite konstigt, men vi tankte mest det var algerna. vi satte oss med handdukarna pa den lilla skuggplatten som fanns. hela tiden vi var dar tyckte vi att det var en ytterst konstig odör som osade, men vi kopplade inte detta till nat speciellt. nar vi sedan skulle dra hittade vi en rejal bajskorv rakt under handdukarna, precis dar vi suttit. jepp. jag offrade den handduken kan jag erkanna. i övrigt har vi hangt en del med fırat och hans kompisar, och blivit bortskamda av dem. han blev överlycklig nar jag tog med mig tva svenska tjejer till restauranten, han leker ju matchmaker pa fritiden (han vill skaffa svenska fruar till sina vanner). vi var tvungna att saga nej nar hans kusin erbjöd sig att vara varan 'guide' nar vi skulle ut till öarna. det hade blirivt en aning skumt misstanker jag.

1 comment:

Anonymous said...

blä va äckligt!

tack för senast... gick resan tillbaka bra?

dagarna är räknade - snart är du hemma igen!!!

kram elin